Wednesday, March 21, 2012

College!

Idag hade jag min första dag på ett amerikanskt college! Går en kurs som heter Business English på Hennepin technical College. Det tar ungefär 50 minuter att köra ena vägen, och kursen går två gånger i veckan, så det kommer bli mycket tid på motorvägarna några veckor framåt. Kommer få 2 credits för kursen, och det betyder att jag är klaaar med mitt studerande när jag har avklarat den här kursen (Fick ju 4 credits i Chicago förra året).

Tänk er en vanlig high school- eller collegefilm där den nya eleven går med kartan i handen för att hitta till sina klassrum. Haha, det var så jag såg ut idag, de ger dig faktiskt en karta vid receptionen där de ritar ut vägen till klassrummet. Jag memorerade ju den istället för att gå med näsan i kartan, men i alla fall, lite kul.

2 comments:

  1. Som jag sade: jag skickar Hankens tentböcker så att du får repetera inför hösten!

    ReplyDelete
  2. Det kan du göra, om du betalar frakten tillbaka. MED alla mina andra saker som ska hem. Deal?

    ReplyDelete