Friday, March 9, 2012

Winter, summer, winter.

Så förra veckan regnade det is, men hör och häpna, på tisdagen följande vecka var det 20 grader C! Och jag var ledig, så jag passade på att göra något oamerikanskt; gå på en promenad. Det var jätteskönt men hett! Fastän termometern säger 67 F går man ju inte ut i shorts i mars precis. Vilket jag borde gjort.

Samma kväll gick vi hela familjen på en middag som skänkte en del av deras inkomst just den kvällen till välgörenhet. Det var trevligt.

På torsdagen fick jag köra James till sjukhuset för att kolla hans öga som är helt igensvullet... Så det blev lite av och an åkande och passande med tidtabeller, men det löste sig fint, James fick medicin och på kvällen gick vi ut och åt som vanligt efter Mykennas dansträning.

Ben hämtade också min kamera från service. Lyckades nämligen söndra linsen i NYC, men de fixade den gratis, så det var skönt. Och han fixade också nytt datorbatteri åt mig, eftersom det andra inte håller lika bra som det ska. Har också löst ut lite checker på banken, skickat en amerikansk fotboll till Finland (Jaa Melina, en amerikansk fotboll. Vem vill ha en sån skickad över Atlanten, det undrar jag bara...) Vad jag INTE gjorde var att föra tillbaka en topp jag köpte som jag lovade att jag skulle returnera. Men CC var sjuk, så ingen tvingade mig, haha, så den ligger kvar hemma.

Idag var barnen lediga från skolan, så jag tog dem till en lekpark vid en strand, och sen gick vi ut på lunch. Vi kom hem så att barnen kunde sova naps (jag somnade också, haha) och sen var det dags att köra barnen till sina simlektioner. Ben kom dit för att köra hem dem så att jag kunde åka tidigare för att göra mig klar för att träffa CC.

2 comments:

  1. Vilken lins? UV-filtret eller objektivets första riktiga lins? På mitt objektiv? Eller Miffs?

    ReplyDelete
  2. På min egen kamera. Det som stängs och öppnas när man stänger av och sätter på kameran. men det är helt nu.

    ReplyDelete