Friday, March 9, 2012

The first week you missed

Well, veckan efter Minneapolis-veckoslutet var det väntat att bli snöstorm, och det blev det också. På tisdagen var det CCs födelsedag, men jag fick inte åka ut ur huset på grund av isstormen, så Ida och jag bakade kaka åt CC och så hade vi lite födelsedag åt henne här istället.





Fick också inbjudan till en TV-show i New York! De skickade mejl och sa att de hade sett mig på Wendy Williams-showen, så de undrade om jag vill komma på deras show också! Det kan jag ju inte, eftersom jag inte skulle flyga till NYC bara för en show.. Men det var ju kul i alla fall!

På onsdag var det ju snö ute efter stormen, så då ställdes barnens skola in, haha. De kallar det Snow Day. Så vi gick ut och lekte i snön på gården istället, lagade en snömumin som var lika stor som jag. Den var jättecool. Innan den välte och gick sönder vill säga. När vi gått in igen hämtade James sitt Muminmjukisdjur åt mig, så att jag inte "behöver gråta över den andra Mumin". Det var ju lite gulligt.
Onsdagen var ju också skottdagen! Visste inte att det var skottår i år, men det var ju en trevlig överraskning, särskilt när det betyder en extra dag i USA!

Från onsdagen till söndagen var Ben och skidade borta i Californien, så jag jobbade lite mer än jag brukar...

På fredag kväll kom CC hit på filmkväll. Ida var inte bjuden för hon hade varit sjuk. Vi kollade Love Happens, och sen sov CC över. På lördag morgon jobbade jag medan Amy var på yoga, men CC och jag satt mest vid frukostbordet medan barnen lekte själva.
På lördag kväll kom Amys kompisar över, de skulle ut nånstans, så vi hade barnvakt åt Mykenna och James och två av deras kompisar, som skulle sova över. Då passade jag på att åka över till CC med Ida, vi hade en skön chill kväll med tacos och en massa knäppa youtube-klipp och tjejsnack på CCs säng.
Jag och Amy och hennes kompisar kom hem samtidigt, så vi kollade alla på Breaking Dawn (igen). Så tyckte Amy att om jag någon gång gifter mig med en prins och han ger mig en egen ö, måste jag bjuda in henne. Jaa, det kan jag lova. Mer realistiskt i alla fall än att gifta sig med en vampyr som ger mig en ö...

5 comments:

  1. Voj, voj, du glömde att far och Miff har första tjing på gästrummet ... Eller va´ Miffuli?

    ReplyDelete
  2. Verkligen! Får du en ö vill jag gärna ha en privat roddbåt så jag kan ta mig över till ön ;)

    ReplyDelete
  3. Men nu när jag tänker på saken, så låter en privat segelbåt bättre än en roddbåt! Våra rum ska sen vara upp i tornet med terrass och pool!

    ReplyDelete
  4. Miff menar alltså en muskelbåt med helikopterdäck fast hon yrar om roddbåtar!

    ReplyDelete