Thursday, March 15, 2012

Fashionshow

Idag tog Amy ledigt från jobbet så vi åkte alla till Mall of America där vi bara snabbt skulle köpa lite kläder och skor åt barnen, vara en stund i nöjesparken som ju finns i mitten av MOA, äta lunch och sen hem igen för att leka ute. Men så gick det ju inte. När vi stiger in på Nordstroms barnavdelning kommer det fram en dam som jobbar där och frågar om Mykenna vill vara med på en modeshow nu på veckoslutet för hon var så söt. Sen såg hon James och frågade om han också ville vara med! Amy, James och jag blev ju jätteivriga, medan Mykenna inte ville vara med. Hon är lite blyg med sånt där.
Pratade lite med henne, berättade att jag ju gjorde samma sak i TV-showen i NYC som hon såg, och sen övade vi på att gå hand i hand. När hon märkte att det inte var så farligt trots allt blev hon också ivrig, så vi letade alla fram en massa kläder de kunde ha på sig. Jag och Amy hade båda hela högar vi tyckte de skulle prova. Vi spenderade kort sagt några timmar med att söka outfits och prova dem på, sen ville ju barnen låtsas gå på catwalken också i varje outfit, så det tog ju sin tid. Till slut var vi i alla fall klara, bestämde oss för att köpa det mesta, haha, så nu har särskilt Mykenna en helt ny sommargarderob! Hon kommer vara sötast i stan.

Sen frågade försäljaren om jag också kommer att vara där och se på showen, men det kan jag ju tyvärr inte eftersom jag kommer vara veckoslutet i Chicago. Så sa hon vad synd, annors kunde jag också varit med, haha! Det hade ju varit lite kul faktiskt. Men Chicago är inte dåligt det heller minsann!

No comments:

Post a Comment